jump to navigation

سید جواد غفاریان، طراح برتر مسابقه بین المللی طراحی خودرو اوت 1, 2008

Posted by aMiN in اخبار.
Tags: , , , , , ,
trackback

سید جواد غفاریان، دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی (دانشگاه تهران) حائز رتبه اول طراحی در مسابقه طراحی خودروی CarDesignNews.com شد.

این مسابقه در دو بخش طراحان حرفه ای (آزاد) و طراحان دانشجو از ماه ژانویه 2008 با حمایت کمپانی Autodesk در جریان بود که در تاریخ 25 ژوئن 2008، طرح های برگزیده این مسابقه از سوی هیأت داوران معرفی شدند.

سه چرخه جادوئی (Magic Tricycle) ایده جدیدی از سید جواد غفاریان است که می تواند در جاده ها و خیابان های معمولی به عنوان یک خودروی سه چرخه مورد استفاده قرار بگیرد و در صورت لزوم در محل های پر ترافیک تر، با چرخش حول یک محور طولی، تبدیل به یک خودروی دوچرخ (موتور سیکلت) شود. صندلی سرنشین این وسیله نیز به همراه چرخش بدنه دوران می کند تا وضعیت سرنشین را در حالت عمودی حفظ کند.

سید جواد غفاریان در توضیح این طرح می گوید: «یکی از مهم ترین بخش های این طراحی، در نظر گرفتن زیبایی، جذابیت و تناسب در هر دو وضعیت این خودرو است.»

عدم رعایت تقارن علیرغم رعایت تناسبات در حالت خوابیده نیز، ویژگی منحصر به فرد این طرح است که شجاعت طراح را در شکستن محدودیت های رایج در طراحی خودرو نشان می دهد.

به گفته برگزار کنندگان این مسابقه، از ابتدای شروع داوری، به وضوح مشخص بود که این طرح، مورد پسند تیم داوران قرار گرفته است.

سید جواد غفاریان پیش از این در المپیاد دانشجویی طراحی صنعتی سال 87 نیز رتبه اول را کسب کرده بود. سایت طراحی صنعتی ایرانی به نمایندگی از تمام علاقه مندان به طراحی و طراحان ایرانی، کسب این موفقیت و افتخار را به سید جواد غفاریان تبریک می گوید.

بقیه عکسها در ادامه

منابع:

اطلاعات ( newdesign )

عکسها ( picvi )

سایت اصلی به زبان انگلیسی ( car design news )

این خبر در بی بی سی فارسی

دیدگاه‌ها»

1. gemgolden - اوت 1, 2008

سلام امين خان.افرين به توكه بلاخره از توانايي هايي بچه هاي خودمون گفتي.ما مي توانيم.واون مطلب بود درباره سرعت پايين بايد بگم ما مي توانيم فقط تو بايد تلاش مني جوان ايراني تا دكترات رو زود بگيري بشي وزير ارتباطات از خجالت سرعت در بيياي وما مجبور نباشيم نگاه به سرعت مردم كنيم غصه بخوريم كه چرا ما نداريم.

2. عمو هوشنگ - اوت 1, 2008

احسنت
افتخار کردم
ممنون

3. صادق - اوت 1, 2008

عجب ماشین جادویی طراحی کرده. آفرین بهش

4. delzadeh - اوت 1, 2008

انصافا جالب بود . مرسی

5. يه امين ديگه... - اوت 1, 2008

سلام…
انصافا كه ايده فوق العاده اي هستش…
هم از تصاوير هم از مطلبتون آقاي اون يكي امينلذت بردم!
اگه مهندسين مكانيك سازندش در آينده بتونن يه كاري كنن كه در حين حركرت بتونه از وضعيت 3 چرخ به دوچرخ تغيير حالت بده بايد اعتراف كرد كه يه رويايي هستش كه ديگه به واقعيت پيوسته!
ممنون

6. diisignotis - اوت 1, 2008

یکی مث این کی مث من D:

7. Mostafa - اوت 1, 2008

سلام.
ممنون راجع به خبر… خوشحال کننده بود!
چند سال پیس هم یک نفری دوم یا سوم شده بود!
نیم دونم … دقیق یادم نیست…
به هر حال ممنون

8. alex brat son - اوت 1, 2008

Hi dear Javad
I saw you adorable car/motorcycle that will be one of the best design for future of this industry. Human achieved to space by trying their dreams, there is no doubt your perfect mind will show itself in the best possible way in future.
Best regard
Alex brat son Melbourne Australia

9. satrap - اوت 1, 2008

ايول يارو عجب مخيه هــــا.مخ كه نه،ايده هاش جالبه،خيلي باحاله.راستي امين خان نيستي تو ياهو دلمون برات تنگيده….

10. پیام - اوت 1, 2008

به ایشون تبریک می گم. یکی از دوستان من هم در دوران دبیرستان همچین مخی بود ولی خیلی وقته ازش خبر ندارم، آرمین وحید محمدی، حتما اونم الان به یه جایی رسیده.
پیام

11. علیرضا - اوت 1, 2008

چرا داداش ، اون طوری خیلی بهتر بود ، الان اگه درستش کنم میخوره به هم ، تا یه چند روز دیگه از سی اس اس سایت فونتشو کوچیک میکنم !

12. علی - اوت 2, 2008

طرح جالب و زیبایی بود
با ارزوی موفقیت برای شما و ایشا ن

13. علی - اوت 2, 2008

احساس غرور می کنم که تو کشورمون جوانانی مثل آقا جواد داریم.

14. jarchy - اوت 2, 2008

سلام
ایول
سلامت و پیروز باشی:)

15. sinac - اوت 2, 2008

سلام امین جان، مطلب جالبی بود. در بالاترین اضافه اش کردم،
http://balatarin.com/permlink/2008/8/2/1364252

16. حامد - اوت 2, 2008

سلام

تبریک می گویم به این جوان مستعدّ آقا سید جواد، و امیدوارم که از این سرمایه ها بتوانیم بیش از پیش در راه اعتلای ملت اسلامی ، بهره ببریم.

از شما هم به خاطر این مطلب خواندنی و جمع آوری عکسها تشکر می کنم!
موفق باشید!

17. noonva - اوت 2, 2008

این دیگه چیه؟ (:
امیدوارم قدرشو بدونن و امکانات در اختیارش بگذارن تا «فرار مغزها» نشه :دی

18. satrap - اوت 2, 2008

اي كاش همه مثل اين از اين ايده ها داشتند اون وقت كشور ما كشور ديگه اي ميشد.ولي حيف يه چيزي دستمون رو بسته نميذاره پيشرفت كنيم.حيف

19. Houman - اوت 3, 2008

خیلی کارش درسته.ولی چه فایده.وقتی خودمون نمی تونیم از این نیروی فکری قوی استفاده کنیم.آخرش هم پا میشه میره اون ور
ممنون از این مطلب خوب

20. exir - اوت 3, 2008

با وجود این استعداد ها چرا باید صنعت خودروی ایران در این باتلاق دست وپا بزنه ؟ دلیل این امر چیزی جز سودجویی یکسری افراد میتونه باشه؟
یک نمونه از این شاهکار ها رو ببینید:
http://links.p30download.com/archives/10235.php

21. هومن - اوت 3, 2008

سلام. سایت شمام شیکه 😉
این استادم که از بچه های ماست! چرا تاحالا دقت نکرده بودم 😀
راستی او homepaget فکر کنم مشکل داره. تو IE خوب نمیاد!

22. شقایق - اوت 3, 2008

عالی بود واقعا عالی از خوندن این مطلب احساس غرور کردم

23. MAJID SHAHIN - اوت 4, 2008

Javad jan, shoma baraye Iranian baese sar bolandi va eftekhar hasti khososan baraye Ma Iraniane moghime kharej az keshvar, omidvaram dar tamame marahele zendegi va tahsil hamvare moaffagh va sarboland bashi, be omide anke tarhaye shoma ra da bazarhae jahani moshahede konim.

24. pinoqio - اوت 4, 2008

بابا کفم برید تو دیگه کی هستی ؟

25. حامد - اوت 7, 2008

واقعا افتخار می کنم به همچین آدم هایی حتا اگر هم وطن من نباشن
موفق باشی

26. ادیب - اوت 11, 2008

سلام. من هم طراحی صنعتی می خونم تو تبریز. البته کارشناسی. به نظرم طرح بدی نیست ولی زیادی فانتزیه. شخصا طرحهای کاربردی تر رو بیشتر دوست دارم. بالاخره سلیقه ست دیگه. باز دستش درد نکنه.

27. bihamta - اوت 12, 2008

طرح جالبیه ولی بقول آگوست اگه کاربردی هم باشه دیگه حرف نداره…

28. شيرين - اوت 22, 2008

ميدوني فرق كلاغ چيه؟ اينه كه اين بالش از اون بالش مساوي تره. اين دقيقاَ ميشه فرق بين ما با فرنگي ها. ما از لحاظ استعداد مه با اونا فرق نداريم كه. فرق ما هم اينه كه اين بالمون به اون بالمون ميگه گه نخور! ما ملتي هستيم كه اگر ببينيم هموطنمون يه پله رفت بالا جاي اينكه بهش افتخار كنيم ، با بدبختي ميكشيمش تو سطل آشغالي كه خودمون توشيم… قابل توجه استاد طراحي صنعتي دانشجوي تبريز.

29. روح الله - اوت 23, 2008

من اگر جای این اقا بودم از این کشور می رفتم چون توی این کشور دنبال مال مفت می گردن
برو که شانست در خونه ات زده عزیزم

30. پونه - سپتامبر 1, 2008

خیلی واقا که منم می خوام
چرا من طراحی صنعتی قبول نشدم
اگه تو مصاحبه قبول شده بودم الان ترم 2 بودم
می خوام گریه کنم

31. sadegh - سپتامبر 12, 2008

سلام
خیلی خوب بود
جواد جان من خودم هم طراحی خودرو می کنم بیش از 100 تا هم دارم چند تا نمونه هم داره مونتاژ میشه از تویوتا گرفت تا فورد امریکا
ممنون میشم با ایمیلم در تماس باشی تا نمونه طرح برات ایمیل کنم
ممنون میشم
منتظرم

32. محسن برزگر - ژانویه 24, 2009

سلام
طرحت هم جالب وهم خيلي قشنگه
من طرح كاهش مصرف سوخت را به شركت سايپا داده ام اين طرح تا 90% از مصرف سوخت را كاهش مي دهد بدون اينكه از قدرت ونه از شتاب وسرعت كاهش دهد

33. بهروز باقرزاده 707-ad.g - مه 2, 2009

سلام
طرحتون فوق العاده است
ما یه گروه طراحی خودرو هستیم در صورت علاقه شما خوشحال می شیم با شما همکاری کنیم

34. ...دوست... - مه 14, 2009

ببین اگه کسی سوار این ماشین بشه اگه ماشین به صورت عمودی روی زمین قرار بگیره کسانی که توش نشستند سرشون می خوره به سقف (شیشه ی بالای سرشون).

این مشکلو حل کردی…..؟؟؟؟


پاسخی بگذارید

